Wednesday, April 14, 2010

ARCHIVELOG MODE AND FLASHBACK FEATURE 10g

STEP 1: Ser the database in Archivelog Mode.
SQL> SHUTDOWN IMMEDIATE
SQL>STARTUP MOUNT
SQL> ALTER DATABASE ARCHIVELOG;
SQL> ALTER DATABASE OPEN;
SQL> ALTER SYSTEM SET LOG_ARCHIVE_DEST1=”LOCATION= d:\archiving” SCOPE=BOTH;
SQL> ALTER SYSTEM SET LOG_ARCHIVE_DEST_10=’’;
Checking Archivelog mode and related parameters
SQL>ARCHIVE LOG LIST
SQL>SHOW PARAMETER LOG;

STEP 2: Setting the parameter for Flashback.
SQL> ALTER SYSTEM SET DB_FLASHBACK_RETENTION_TARGET=2880 SCOPE=BOTH;
Setting Flash Recovery Area
SQL> ALTER SYSTEM SET DB_RECOVERY_FILE_DEST_SIZE= 50G SCOPE=BOTH;
SQL> ALTER SYSTEM SET DB_RECOVERY_FILE_DEST=’ E:\oracle\product\10.2.0/flash
_recovery_area ‘ SCOPE= BOTH;

STEP3: Setting Flashback Database feature ON
SQL> SHUTDOWN IMMEDIATE;
SQL> STARTUP MOUNT
SQL> ALTER DATABASE FLASHBACK ON;
SQL> ALTER DATABASE OPEN;
SQL>SELECT FLASHBACK_ON FROM V$DATABASE;
Related Views:
V$Recovery_file_Dest
V$ Flash_Recovery_Area_usage.
SQL> Select * from v$Flash_Recovery_Area_usage;

No comments:

Post a Comment